RAQAMLI PEDAGOGIKANING ZAMONAVIY TA’LIM TIZIMIDAGI O‘RNI

Mualliflar

  • Shoxista Axmadaliyeva
  • Roziya Rasuleva
  • Surayyo Ro‘zimova

Kalit so'zlar

https://doi.org/10.47390/ts3030-3702v3i2y2025N04

Kalit so'zlar

raqamli pedagogika, fanlararo ta’lim, raqamli kompetensiya, sun’iy intellekt, masofaviy ta’lim, EdTech, AR/VR, big data, TPACK, STEAM, innovatsion ta’lim texnologiyalari.

Annotasiya

Mazkur maqolada raqamli pedagogikaning zamonaviy ta’lim tizimidagi o‘rni, xususan, fanlararo o‘quv jarayonidagi amaliy va nazariy ahamiyati chuqur tahlil qilingan. XXI asrda ta’limning raqamli transformatsiyasi ta’lim shakli va mazmuniga sezilarli darajada ta’sir ko‘rsatmoqda. Shunday sharoitda raqamli pedagogika faqat texnologik vositalarni qo‘llashdan iborat bo‘lmay, balki o‘quvchilarning tanqidiy fikrlash, ko‘p tarmoqli muammolarni hal qilish, hamda ijodiy yondashuv asosida bilimlarni egallash qobiliyatlarini shakllantirishga xizmat qiluvchi kompleks pedagogik yondashuv sifatida namoyon bo‘lmoqda.

Maqolada ayniqsa, sun’iy intellekt (AI), kengaytirilgan va virtual haqiqat (AR/VR), katta hajmdagi ma’lumotlar (big data), blokcheyn va bulutli texnologiyalar kabi ilg‘or raqamli vositalar asosida shakllanayotgan yangi ta’lim yondashuvlari ko‘rib chiqildi. Ushbu vositalarning fanlararo o‘qitish tizimiga kiritilishi natijasida o‘quvchilarning raqamli kompetensiyalarini chuqurlashtirish imkoniyatlari kengaymoqda. Bu esa o‘z navbatida, masofaviy va gibrid o‘qitish modellarida samaradorlikni oshirish, o‘zlashtirish darajasini monitoring qilish hamda individual yondashuvni qo‘llab-quvvatlash imkonini beradi.

Maqola natijalariga ko‘ra, raqamli pedagogika va fanlararo integratsiya uyg‘unligining zamonaviy ta’limni innovatsion yo‘nalishga yo‘naltirishdagi o‘rni asoslab berilgan. Pedagoglar, metodistlar va ta’lim jarayonini shakllantiruvchilar uchun maqola muhim nazariy-uslubiy va amaliy manba bo‘lib xizmat qilishi mumkin.

Manbalar

1. O‘zbekiston Respublikasi “Metrologiya to‘g‘risida”gi Qonuni. – Toshkent: 2021.

2. ISO 13485:2016 – Medical devices – Quality management systems – Requirements for regulatory purposes.

3. OIML R76-1:2006 – Non-automatic weighing instruments – Part 1: Metrological and technical requirements.

4. Xakimov, A.B. “Metrologiya va uning tibbiyotdagi qo‘llanilishi” // Metrologiya va standartlashtirish jurnali, №4, 2022.

5. Azimov, B.Sh., “Sog‘liqni saqlashda o‘lchash aniqligini ta’minlashning metrik asoslari” // O‘zbekiston tibbiyoti jurnali, 2023.

6. M. Grgic, D. Miklavčič. “Accuracy in biomedical measurements: Importance and challenges” // Biomedical Engineering Review, 2020.

7. Vlasov, A.A., “Metrologiya v mediциnskoy praktike: ot massы tela do implantatov” // Vestnik metrologii, №2, 2021.

8. J. Smith, L. Zhang. “Smart Sensors for Healthcare Applications” // IEEE Internet of Things Journal, 2019.

9. Mahmudov, R., Karimova, D. “Innovative metrological systems in physical rehabilitation” // Central Asian Journal of Medical Physics, 2022.

10. O‘zbekiston Milliy Metrologiya Instituti (O‘zMMI). “Tibbiyotdagi o‘lchash vositalarini kalibrlash bo‘yicha metodika”. – Toshkent: O‘zMMI, 2023.

11. IEC 60601-1 – Medical electrical equipment – General requirements for basic safety and essential performance.

12. Jumaev, U.M., “Tibbiyotda elektron tarozilardan foydalanish va ularning metrologik ta’minoti” // Mehnat muhofazasi va texnika xavfsizligi jurnali, №3, 2022.

13. Metrology in Medicine – A Strategic Vision for the Future. EURAMET Report, 2021

##submission.downloads##

Yuborilgan

2025-06-09

Nashr qilingan

2025-06-11

Qanday ko'rsatish

Axmadaliyeva , S., Rasuleva , R., & Ro‘zimova, S. (2025). RAQAMLI PEDAGOGIKANING ZAMONAVIY TA’LIM TIZIMIDAGI O‘RNI. Techscience Uz - Topical Issues of Technical Sciences, 3(2), 23–30. https://doi.org/10.47390/ts3030-3702v3i2y2025N04

##plugins.generic.recommendBySimilarity.heading##

1 2 3 > >> 

##plugins.generic.recommendBySimilarity.advancedSearchIntro##