TRANSFORMATION OF LEARNING MANAGEMENT SYSTEMS (LMS) IN ONLINE EDUCATION AND THEIR ROLE IN THE MODERN WORLD: ANALYSIS AND COMPARISON
DOI:
https://doi.org/10.47390/ts-v3i7y2025N1Keywords:
LMS, learning management system, online-learning, Moodle.Abstract
The article examines how the emergence of modern technologies has influenced the transformation of education, leading to the emergence of various innovative tools, and reveals the main parameters and tools of the learning management system (LMS). The strengths and weaknesses are identified using examples of several distance learning platforms (Moodle, Canvas LMS, Google Classroom, and EduLab) in order to uncover the pedagogical potential for online education in higher education institutions, and conclusions are drawn about the most effective LMS platforms.
References
1 Ryann K. Ellis. Field Guide to Learning Management Systems (англ.) // Learning Circuits. — 2009. Архивировано 4 февраля 2019 года.
2 Исаева Е. С. Современные LMS платформы дистанционного обучения: анализ и сравнение// Теория и методика профессионального образования. 2021. Том 6. Выпуск 6.
3 Миронова Ю. Н. Использование дистанционных технологий при проведении занятий: LMS MOODLE, GOOGLE КЛАСС, MICROSOFT TEAMS // Азимут научных исследований: педагогика и психология. 2020. Т. 9. № 4 (33).
4 Тихомиров В. П. Мир на пути Smart education. Новые возможности для развития // Открытое образование. 2011. № 3.
5 https://www.kp.ru/money/biznes/luchshie-lms-platformy-dlya-obucheniya/
6 https://appmaster.io/ru/blog/lms-preobrazuet-elektronnoe-obuchenie